Anul 2013 a marcat atingerea unui nou nivel istoric de scădere a pieței auto din România, vânzările de mașini noi atingând nivelul celor de acum 13 ani. Cu toate acestea, au existat și segmente din piață aflate în creștere, precum cel al camioanelor și al semiremorcilor.
Conform statisticilor, economia românească este una cât se poate de stabilă, la finalul lui 2013 fiind estimată o creștere a PIB-ului cu peste două procente, printre cele mai mari avansuri dintre țările membre UE. Cu toate acestea, unul dintre cei mai importanți indicatori ai nivelului economic al unei țări continuă să posteze scăderi. Vorbim desigur despre industria auto, un domeniu căruia, paradoxal, îi datorăm o bună parte din creșterea economică, dar care nu este susținut de puterea de cumpărare locală.
Vânzările de autovehicule au totalizat anul trecut 82.011 unităţi, din care 13.309 au fost vehicule comerciale. Aproximativ 16% din piața auto este reprezentată de vehicule comerciale van-uri, microbuze, autobuze, autocare, camioane sau semiremorci.